v. 50

ojojoj vad det har hunnit hänt mycket sen sist. Jag har fått jullov!!! I skrivandens stund sitter jag hemma i hudik, det är tredje advent men jag har inte ens hunnit tända det tredje ljuset, det är under all kritik men till mitt försvar vill jag bara säga att man slappar ju totalt ihop när man kommer hem och inte behöver lyfta ett finger, allt bara händer ändå på nåt mystiskt sätt. Det känns riktigt bra att få lite hemlagad mat, det var ett tag sen det blev det nu... illa illa men nu ska det bli bättring.

I tisdags var jag med om en chockande olycka, jag höll på att skära av mig mitt lilla lillfinger, och det med en sax...det hela inträffade vid lunchtid när jag skulle försöka göra ett hål i mitt skärp med en sax. Kort och gott så blev det ett hål i lillfingret istället för i skärpet men efter en snabbis till vårdcentralen som ligger runt hörnet hos mig i örebro och efter att ha cachat in 80 kr till landstinget är det nu fint hoptejpat.

Har även hunnit med kola och pepparkaksbak hemma hos Nalli och ett litet glöggparty hemma hos Hanna Evert, trevligt trevligt fick en alldeles alldeles underbar gold shimmer bodylotion vid en litet julklappsbyte. Tokigast av allt var nog att jag och HannaFN köpt samma sak...toksnygga kökshanddukar från Åhlens med muffins och dammsugare på...lustigt; har nog umgåtts för mycket nu...men vi båda lever ju efter maximen lev farligt dö ung så vi ska nog fixa det.

Oooops I did it again, ännu ett monsterinlägg.

Kommentarer
Your lover: HannaFN-Forceman

Jojamensan lätt att det var maximen som förde oss till samma julklapp. Lever man farligt så köper man en diskhandduk, det kan man ju räkna ut med röva o en träpinne som en viss man skulle sagt. Låter inte dumt med hemlagad mat du, här blir det mest kladdkaka och pepparkakor med mystiska former=). Helgen var underbar för övrigt, Jonas kom i någolunda tid på fredagen, och vi hann med 2tim på stan på lördagen innan jonas hann insjukna i shoppingsjukan. Ooops nu bloggar jag ju nästan i din blogg, uschaligen.. Är allt lite ensamt i gnällbältet utan järngänget/Munk Null antar att det är anledningen till att jag får mundiarrè i din stackars blogg. Ja ja ha det gött, ät lite Agenta-mat för mig med.

2006-12-17 17:17:29
Your lover: Anna Panna Frisken

åh.. jag avundas dig som är hemma i hudik.. jag ska ju hem med.. eller ja vi.. men inte förän på söndag.. på måndag kväll drar vi till gävle igen för en monsterresa till vxjö.. tack och lov får vi låna en duglig bil som i skillnad från eriks bil har hela TVÅ vindrutetorkare.. ett fönster som man garanterat får upp om man vevar ner det och så slipper vi ju det roliga med att skrapa insidan av rutan med..haha... den bilen e bara hårdrock..

jag spelade gris spelet häromdagen å tänkte på dig och våra kulinariska nätter i hudik..hehe..
jag hinner ju inte träffa nån i helgerna här men jag vill önska er alla i canslätt släktet.. (ink. joel) en riktigt god jul! ät för mycket godis nu och snåla på det där med skinkan..;)
stor kram!

2006-12-18 23:58:56
URL: http://iselilja.blogspot.com

Your thoughts:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0