MB 29:7

Har fått veta av en del inflytningsrika personer att det ges för litet utrymme åt juridiken på denna blogg. Självklart måste juridiken få stå i centrum. Vi måste ha vår grund i rule of law.
Det finns många §§ men bara en som är så förstklassig och förtjänar all heder och allt utrymme som den kan få. Här ska den allt få plats, jag tar rätt på min rätt och förmedlar er denna kunskap.
MB alias Miljöbalken. Kapitel 29 §7. Den är enastående, det är en skymf att den inte ges mer utrymme, det är under all kritik.
Jag citerar: "Den som med uppsåt eller av oatsamhet skräpar ned utomhus på en plats som allmänheten har tillträde eller insyn till döms för nedskräpning till böter eller fängelse i högst ett år".

Så är det och jag ber er alla att acceptera detta, våga säga nej till nedskräpning.

Och ni rökare som fimpar, ni vet vad som väntar...skaka galler är vad ni får göra. Och du, ja just du som kastar tuggummi på marken, det är ingen förmildrande omständighet att fåglarna dör när deras näbbar klibbar ihop av tuggummit, det är fortfarande nedskräpnint. Skärpning folket.

Kommentarer
Your lover: Torkel Gregow

Jag tolkade Eder eminenta diarium och anträffade till min stora förtjusning att Ni citerat allas vår Sveriges rikes lag. Keep up the good work.

2007-03-26 16:55:39

Your thoughts:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0