Long Valley

i lördags var jag på field trip. det innebar skola på en lördag för mig. den här sustainable development kursen tar död på mig.
Long Valley var dit vi skulle. titta lite på byns sociala, kulturella och environmental problems. det är ett område med en massa wetland och ja man vill bevara det hela. ecotourism är nyckelordet. det var säkert jättebra. iaf för de som kan kantonesiska. för oss andra var det mindre bra. i Long Valley huserar även en massa fåglar. det första vi fick när vi kom dit var fågelböcker. jag tackade nej.

 vår guide.   den solskygga klassen. 
   Hakka village. kulturarv.   Me.
 "the big straw" som förser alla HKbor med dricksvatten.
 . ja lite av kanalen i Long Valley. och en local citizen.

speeeenande.


17 dagar kvar till min födelsedag.




Kommentarer

Your thoughts:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0