auktion.

i lördags var jag, syster, broder och maken på auktion.
jag fyndade två stolar, en kulram och en kopparkruka för totalt 55 kronor.
elin fyndade snygga burkar för 110 kronor.
marthin och joel köpte varsin varmkorv.

andra fyndade storartat. eller sjuktdomsartat.
en person ropade in en björnsax för 8000 kronor. vad gör man med en gammal björnsax som inte får användas vid jakt nuförtiden? om jag har någon jaktläsare så kan du gärna berätta för mig, vad man gör med ett sådant stort järnschabrak, och är det verkligen värt 8 laxar?

en annan ropade in två träfåglar, vättar kallades det visst. han hade tur och fick båda till paketpriset 9000 kronor.
vem betalar 9000 kronor för två träfåglar? jag gissar på stockholmare som har en stuga ute i skärgården. eller tyskar.


mina två stolar.
båda ropade jag in för 30 kronor.
"dom går till stintan" sa auktionsförrättaren när jag vann den omfattande budgivningen.


systers burkar som joel inspekterar på hemfärden.

 
min fina kulram och min lilla kruka.


Kommentarer
Your lover: anabrd

snygg kulram, men kära du, stolarna hmm lite skrikiga eller?

2008-08-25 18:24:51
Your lover: Anonym

Det är inte 2 stolar.... Det är 2 st transformersfjärilar. Akta dig. De är onda.

2008-08-25 21:11:50
Your lover: red.

nej nej nej, det är två allmogestolar inte några fjärilar, och anna de är köpta på auktion i njutånger så du borde verkligen känna lite kärlek till dom!

2008-08-26 10:22:15
URL: http://smalin.blogg.se/
Your lover: Anna

Oj..sorry då! Inte visste jag att det fanns sådana fynd där...njutånger regerar, men det visste vi ju redan. Tack för pratstunden, man blir alltid glad av att höra din ljuva stämma!!

2008-08-26 12:41:17

Your thoughts:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0