Idyll.

vaknade kl 04:58 imorse. själv.
joel var inte i sängen. hade inte sovit i sängen heller.
hittade honom på soffan. sovandes i skenet av adventsljusstaken. som en liten skärtgosse*.

me: har du sovit i soffan hela natten?
joel: nej.
me: va har du gjort då?
joel: varit nere på stan och klubbat sälar.

en liten fråga bara vad betyder klubbat sälar? någon som vet?
tänk, när jag kommer hem har vi kanske en liten säl liggandes och plaskandes i diskhon.
vi skulle kunna döpa honom till moses. och sen skulle vi kunna äta köttbullar och så skulle vi kunna bada med kläderna på. helt plötsligt känns inte vintern så lång och svår längre. för jag och min man lever i en saltkråkan idyll och jag får vara malin, snygga snälla malin. det saknas bara en liten skrållan. fast en sån liten docka har jag nog kvar i hudik. ja sannerligen, ibland är livet underbart!




* ok ok stjärngosse då. oh ohh måste visa kort på vår nya fina adventsljusstake sen.

Kommentarer

Your thoughts:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0