Thailand.

Thailand startade med bangkok och avslutades med bangkok.
däremellan hann vi med koh samui och ao nang.
första svängen i bangkok innebar en kväll, en natt och en halvdag.
trots detta hann vi allt träffa på;
 Bobbo eller Niklas. pick your choice.
här passar ett lagom nytt uttryck...världen är bra liten.

vi for vidare på nya äventyr. och som sagt resan till ön koh samui var spännande.
drogad fransman och överexalterade amerikaner över den drogade fransmannen var skoj eller lagom skoj.
bussresan tog många timmar och väntan på båten tog många timmar. väntan är ett ledord.
   framme på new hut bungalows.
fantastiskt underbart väder. eller inte. mest regn.
men annars var det fantastiskt. boendet var kanoners.
solen var inte så kanoners. det var ju här jag skulle lägga grunden för min solbränna.
det sket sig. ganska rejält.
 det fanns en söt liten rosa pudel på ön.
annars fanns det även vattenfall och mat och annat men jag tycker doggyn är roligare att visa.
 bussresan från the island till krabi och ao nang vart inte som vi tänkt oss.
vi fick sittplats.
i gången.
men väl framme i ao nang fick vi iaf träffa
 maria "koppen" och erik.
och inte att förglömma swensens. the big ice-cream restaurant.
appropå swensens så hann jag och joel vara där tre ggr under våra sex dagar i stan.
  notera gärna servitrisen i bakgrunden.
det sägs att det är en man.
det kan vara sant då jag såg ett misstänkt adamsäpple.
  vi hann även träffa trevligt löst folk.
elin, gustav och linus. men joel tyckte det var skoj hoj för han fick spela boll boll boll.
och jag tyckte också det var trevligt för då slapp jag underhålla min man under några timmar.
  
dykarcerttagning på tre dagar. första dagen i poolen. de andra i havet.
joel så förväntansfull. och instängd i sin "kroppsnära" uniform.
  
1.nöjda över vårt första riktiga dyk.
2. joel och tuber.
3. jag och thomas, vår dykinstruktör. thomas kan svenska. bra bra rompa (rumpa).
  det innebar en hel del plugg.
joel var flitig och klarade slutprovet. dock inte lika bra som jag,
jag var snäppet bättre (och snabbare). men så är jag ju också jag, det är ju inte joel.
 nu är vi iaf certifierade dykare.
och icke att förglömma vi såg även en haj. bamboo shark.
 och det var jag som hittade den.
och jag kan, som ni kan se, dykartecknet för haj.

jaha sen tog vi flyget till bangkok. eftersom vi var lagom less på buss.
vi hittade ganska omgående till mc donalds. där vi åt glass i stora lass.
 
inte många kort från bangkok då jag mest var febrig och avsvimmad under min tid där.
men här är ett från andra kvällen. det var då, precis när vi satt och åt här som jag kände
att jag var varm. fever.


ja sen låg jag mest i sängen och var ut på äventyr i bangkok när alvedonen hade satt in.
svimmade och hem till sängen igen...
jaja vi flög sen från bangkok till kuala lumpur, sov på flygplatsbänkar under natten.
tog sen flyget hem till sverige, 12 timmars plåga.
och sen checkade jag in på sjukhuset.
och sen har jag börjat skolan igen. D-kursen.
men det är än så länge skönt att vara hemma.
men resan var bra bra rompa.

Kommentarer
Your lover: Linus

undrar vilket han syftar på bara .. tycker nog det med er båda på väg mot dyket är förvånansvärt bra, Joels 'svåra' blick till trots .. haha!

trevlig resumé annars, tack! (men lös e jag inte!)

2008-02-01 14:11:27
URL: http://stridsman.webblogg.se
Your lover: red.

Linus: jag tar tillbaks allt om att du skulle vara löst folk, du är ju Linus, killen hela dan!

2008-02-01 21:34:03
URL: http://smalin.blogg.se

Your thoughts:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0