Vietnam.

hanoi-halong bay-hue-hoi an-saigon. ja det var väl de ställena som fick celebert besök.
av mig.
och min man.
vi började the hard way med hard seat.
joel posade på den röda bron
 och jag posade som vietnamesiska.
 för att inte dö en förtidig avgasdöd införskaffade vi oss munskydd.
elstötar var det svårare att skydda sig mot. but we did it.  
i hallonviken fick vi oväntat besök av linus, gustav och johan 
vi bordade samma båt  
åt ananas tills läpparba blödde  
och jag försökte förtvivlat (med givande resultat dock)
att "skala" mina kolor det närmaste pick'n mix candyt
jag hittade på resan.
 de två timmar som vi var i hue spenderades på en marknad.
väldigt vietnamesiskt och pittoreskt. fanns bla en fetlagd engelska 50+
med en vietnameshatt.
 i hoi an åkte vi vespa och tittade på runda fiskebåtar
samt såg en munk  
och firade julaftonsmorgon på topp  

i HCM-city (saigon) provade vi lite tunnlar. det var trångt och svettigt.
 ja den här bilden säger väl det mesta...

det var vietnam.
nästa anhalt är cambodia. spännande.

bye bye pineapplepie!

Kommentarer

Your thoughts:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0