farfar 80år!

i helgen var det storkalas då farafar fyller 80 år (idag).

farmor och farfar. och i hörnet syns faster gunvor. ja faster och faster.
pappas faster gunvor. farfars storasyster. fina vackra farmor. och fina snälla farfar.
hela släkten var i princip samlad, skoj hoj!
folk till höger och till vänster.
eller folk och folk. släkt.
släkt till höger och vänster. och.
mat mat mat.
gott gott gott.







 
bröderna canslätt satt bredvid varann.
pappa, farbror mikael och farbror lars.
lille-, mellan- och storebror.
bror och jag hade skoj.
och jag hade skoj,
även på egen hand.
speciellt när efterrätten kom fram.
 
 
jag stalkade utifrån som en papparazzi. coolt.

sen var det den stora paketutdelningen.
farfar var nöjd. det var många paket.
 
dagen till ära invigde jag en klänning.
och de nya skorna.
 
men vad hjälpte det, finast var ändå mitt  kusinbarn.
8 dagar gammal. liten liten. och stolt gammelfarfar.
 

Kommentarer

Your thoughts:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0