Nyårskrönika.

Nyårskrönika.

 
2007                                                           2008

Den utomordentligt braiga listan har jag snott av min kära Anna.

1. Gjorde du något år 2008 som du aldrig gjort förut?

Jag överlevde min blodförgiftning. Så nära döden har jag aldrig varit förr. r e s p e k t.
Jag fick mitt drömjobb.
+ en massa annat som tex. koka potatis.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Det där med nyårslöften har aldrig varit min starkaste sida...

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar år 2008?
Nej nej det tror jag ej.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov för det.

5. Vilka länder besökte du?
Hmm 2008 alltså. Thailand, Malaysia, England...ja det får nog räcka där. Och Malaysia vart bara lite si sådär besökt.
     
Thailand                              Malaysia                    England

6. Är det något du saknat år 2008 som du vill ha år 2009?
En snäll man och den där blåa ikeapåsen fylld med lösgodis.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Datum och datum, datum kan väl inte en människa komma ihåg.
Just nu minns jag iaf den 23 december när mormor kom till hudik och rörde om lite i grytan...lite roliga kommentarer här lite taskiga kommentarer där. hahha hon är för rolig den där mormorn!

8. Vad var din största framgång 2008?
The work, yes indeed the employment.

9. Största misstaget?
Åkte hem från Asien?
Gymkortet jag aldrig köpte, hade jag införskaffat ett tidigare hade jag kanske inte behövt svimma i år.
Dom där nya svinkalla och dyra skorna jag köpte för 3 veckor sedan.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Hahaa döende för ett tag.

11. Bästa köpet?
Ohhh massor. Den där jättefina pottan (som ni inte hunnit få se på kort än), mina fina allmogestolar och ja den fina kulramen. Oh oh och dom fina teglasen, och dom nya snygga gardinerna i sovrummet (mellandagsrean!), mina fina snygga kängor. Åhhh alla mina second hand fyndade skor och min snygga kappa från London och min coola piedestal till blommorna och såklart adventsljusstaken som ser ut som ett luciatåg! Och alla kläder jag köpt under året, sjukt bra köp (det är jag nästan säker på iaf). Åh så många bra köp så lite plats. Jobbigt.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder och godis helt säkert.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Stipendiet!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Lykke Li, Dance Dance Dance. Maia Hirasawa, Mattis & Maia.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Oj jag är nog alltid rätt glad!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Rest och varit mer med mormor. Och så skulle jag kämpat mer för ett snyggt överkast.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit godis (aj aj tänderna) och lämna allt till sista dagen. Men det verkar visst vara samma visa detta år, ingen förändring. Helt plötsligt ska en uppsats vara inne den 12:e januari och jag har inte ens börjat. Och jag har inte ens en tanke på att börja snart heller. Hopplöst.

18. Hur tillbringade du julen?
Hos min familj i Happy Hudik + Joel och mommo! Och en till liten jul den 27:e hos Joels mamma i Oxelösund!
  

19. Blev du kär i år?
Om och om igen i samma kille.

20. Hur många one night stands?
Inte en enda.

21. Favoritprogram på TV?
Gossip Girl i höstas och Våra bästa år i våras.

22. Har någon du känner gift sig i år?
Jaa Anna och Gustav! Anna var snyggast i hela världen.


23. Bästa boken du läste i år?
Oj sjukt svårt har läst sjukt mycket böcker under året. Nudelbagaren av Ma Jian var grymt bra iofs.

24. Största musikaliska upptäckten?
Zum!

25. Något du önskade dig och fick?
Oh ja min fina fjällräven ryggsäck och en ipod. Och jobb hahaa!

26. Något du önskade dig men inte fick?
En liten kattunge (någon i hushållet är allergisk, och det är inte...joel). 10 miljoner och grym kondition.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Jag var hemma hos mamma och pappa och blev firad ordentligt.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Lite längre och lite varmare sommar. Lite varmare bil.

30. Vad fick dig att må bra?
Godiset och mig själv, ibland är jag så sjukt rolig.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Pete Doherty, han är farlig.

32. Vem saknade du?
Många.
Maja som jag inte längre kan springa över till om kvällarna.
Bobbo och allt annat Hong Kong folk.
Ekarlinds är så långt borta så ofta.
Många.

33. De bästa nya människorna du träffade?
Mina kollegor!

34. Mest stolt över?
Mig själv för att jag är så bra och fått jobb.
Joel för att han är världens bästa, coolaste och snyggaste man.
Lillebror Marthin som klarade av att åka till Honduras alldeles själv alldeles för länge.
Storasyster Elin för att hon är färdig läkare.
Mamma och Pappa för att de tar hand om mig fortfarande (trots att jag är gift).

35. Högsta önskan just nu?
Peace in the middle east.

Ok nyårskrönikan är färdig. joel undrar om man inte brukar göra nyårskrönikan runt nyår. jo det må så vara men jag är inte som alla andra. jag är lite segare och latare än alla andra sådetså.
ska fixa en liten roligare årsresume också. med mer fokus på bilder. det ser iaf jag fram emot. att äntligen få se allt man gjort under året. minnet är bra men kort sörrni.

Godnatt!


Kommentarer

Your thoughts:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0