Barnakuten.

Inatt har vi varit på barnakuten då vår lilla man fått ljumskbråck/pungbråck. En bit av tarmen hade visst hamnat nere i pungen. Ja det kan visst hända. Läkaren lyckades trycka tillbaka tarmsnutten och Åke var en duktig liten man (med hjälp av alvedon och glukos - hans första lördagsgodis!). Men det blir operation om någon vecka så att det inte ska hända fler gånger. Tills dess ska vi hålla lite koll så att tarmen inte "trillar dit" igen. Nu kollar jag läget ungefär var 5:e minut men jag hoppas att jag blir mindre nervös snart för annars hinner jag inte göra mycket annat på en dag...

Vår lilla tappra Åke är pigg nu i alla fall, det är värre med mamman som bara sovit 2 h.


Kommentarer
Your lover: Anna Sofia

åh va jobbigt för er allihopa.. hoppas att det går bra med op och att ni kan slappna av trots (säkert) massa tankar och oro. Lilla Åke.. han är ju helt fantastiskt fin alltså! Den har ni gjort bra! :)

2012-05-30 21:06:41
URL: http://anvalla.blogspot.se/
Your lover: Smalin

Ja han är så fin vår Åke! Operation var ju inte det man trodde att sin lilla bebis skulle få göra så tidigt i livet...men det är en liten operation så det känns bra iaf, men visst är man lite orolig det måste jag erkänna!

2012-05-31 21:33:00
URL: http://smalin.blogg.se/

Your thoughts:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0