hallå hallå jag är tilbaka!

eller ni kanske inte ens märkt att jag varit borta. men i'm back. jippie.
jag har varit ute och backpackat i kina och konstaterat att landet är på randen till misär.
det finns ingen cola light. hopplöst.
backpacking kanske inte verkar vara det ultimata för flickan som anser att
"vissa gillar frilufsliv andra är snygga" men det kan även konstateras att det var en backpacking de lux.
det blir lätt så när två tjejer ger sig ut oplanerat för att uppleva lite spännande tider.
i torsdags drog elin och jag till shenzhen för att se vart vi skulle åka härnäst. det blev en tripp till Guilin och Yangshuo.

helgen i bilder. KUL!
 **** hotell i Shenzhen natten mellan tors o fre.
killen i receptionen frågade om vi ville ha två sängar. vi svarade ja.
  nattåget till Guilin gick inte förrän 17:28 så fredagen spenderades med massage och riktigt kaffe. kakan var inte lika god som den ser ut, iaf inte för en tjej som inte tycker om chokladmousse.
 
andra klass visade det sig att vi bokat.
det var sådär.
men trevligt sällskap av snarkande kines och skrikande kinesbarn.
  toalettränna i diktaturkina. oops sa jag det högt jag menar
people's republic of China.

Yangshuo
.   
staden                         fåglarna                     kylan                          kineserna
   
bamboo rafting på Yulong river.
  the famous limestone mountains. nice.
  efter den lyckade ditresan bokade vi förstaklassbiljett hem.

brief conclusion (in english):
backpacking de lux is far more comfortable than ordinary backpacking.
china has a nice landscape but lack diet coke.

Kommentarer
Your lover: Elin

Ja jag undrade iaf vart du tatt vägen. Och så dök du upp igen. Med mer avisbilder. Vill också bo på fyrstjärnigt och få massage!

2007-11-05 21:45:33
Your lover: annapanna

hullo kina!!!!!
vad loligt du velkal ha haft d! velkligen tlevligt! kul för dej att få strutta runt i i vida världen...njut av d hela!!!!!!klam på dej hjältat!!!!

2007-11-08 18:54:53

Your thoughts:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0