Beijing.

varning för mycket bilder.
varning för många bra idolkort.

för att kunna komma till huvudstaden tog vi tåget. det tog ca 24h, vilket jag konstaterade är ungefär lika länge som ett dygn. men först tittade vi lite på varandras packning och tog sen KCR till trainstation. och när jag pratar om vi menar jag; me, elin, niklas, gustav och linus.
 

Train:
     
tågkupén           mystofflorna               restaurangvagnen...slutade med att jag åt godis.

första kvällen åt vi beijing duck och froggy.
 

the great wall:
       
     
vi gick 1,1 mil på muren. från Jinshanling till Simatai. lagom jobbigt. men en av de häftigaste sakerna jag gjort i mitt liv. och så tråkigt det blev skrivet. inget funny alls. man kan inte vara på topp jämt och ständigt.

Himmelskafridens torg:
       
jag och linus var själva på torget. taxibilarna tar bara 4 pers vilket ledde till att vi alltid måste dela upp oss. vi sa; vi ses på torget. världens största torg...samma visa varje gång vi åkte någonstans. dvs ca 3ggr/dag. men vi hittade alltid varann till slut. och alla vet att övning ger färdighet så ja...inte vet jag vad jag menade med det. jaja vi köpte oss iaf en kinaflagga. den kostade 1kr men vi betalade 2 då linus tyckte det var ett bättre pris.

Forbidden City:
       
måste erkänna att det var sådär lagoom kul...fina tak dock.


Temple of Heaven:
       
jag och niklas turistade lite medan de andra tre gick till pearl market. det var första gången i mitt liv som jag sa nej till shopping.

Övrigt:
     
"food" market där niklas åt orm och linus försökte få tag på voff voff. observera " " över food.
     
 
vi var på kung fu show, åt hot pot, såg överlastade cyklar och roade oss på bar blu. jag fick en god cola light för 25 kr. prisvärt. nej. lika dyrt som de andra pimplarnas drinkar. vi kikade även till os stadion. bird nest. huga. undrar om det hinner bli klart tills os. ja den som lever får väll se. mig gjorde det inte så mycket att vi inte fick komma närmare än såhär då fågelbon inte är något jag annars är sådär överförtjust i. men killarna fällde en varsin tår över att de inte kunde känna den kalla metallen mot deras svenska bleka händer. sportsfreaks.
     
annars shoppade jag en hel del. jag och gustav köpte samma lika skor. annars var grabbarna grus matchande tillsammans.
 och sen tog vi flyget hem till Hong Kong igen.

ja det var den pekingresan. den var kul. den var superkul. glad och nöjd tjej.

ciao!


Kommentarer

Your thoughts:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0