maximer.

som en del vet lever jag efter maximen "lev farligt dö ung".
en annan maxim jag försöker eftersträva är "lär för stunden, det är bara resultatet som räknas, inte kunskapen"*.
act of state doctrine, travaux preparatories, "creeping recognition", north sea continental shelf case, SS Lotus case är lite av de saker som bara lärs för stunden. som ni kanske märkte skrev jag att jag försöker eftersträva principen. i nuläget har jag problem med resultatet.





* egenpåhittad. men still bra.

Kommentarer
Your lover: Elin

Hörrdu, hur går det där borta? Inte hört ett knyst om några anländande paket! Är kriminaliteten hög där bortöver?

2007-10-31 23:35:55
Your lover: Elin

Nu kommer den snälla kommentaren. Det kommer att gå fint ska du se! En Canslättare misslyckas väl aldrig?! Vi kommer stenhårt på upploppet! Puss!

2007-11-01 00:11:22
Your lover: Forceman

underbar maxim, skönt att höra att du håller den kreativa sidan (gällande maximer) i liv. Själv försöker jag översätta "här var det trångt..." till Engelska, svårt att överleva vardagen utan. Lycka till med plugget! Kram kram

2007-11-03 09:18:46
Your lover: Nunn

Jag undrar mest hur den dar tentan gick???

2007-11-03 19:14:45

Your thoughts:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0