new haircut.

i'm back from China och staden Guangzhou. med lite kortare hår än innan jag åkte dit.
jag har alltså klippt mig hos en frisör. trots att det är lite emot mina principer att göra det.
detta då frisörer alltid gör som man inte vill ha det.
jag är relativt nöjd. det är inte så illa.
och för ett otränat öga syns det nog inte ens att jag klippt mig.
hårtvätt, klippning och styling kostade allt som allt 48 kr. det är sådär lagom tycker jag.
att gå till frisören i kina är liiite speciellt. minst sagt.
först blir man mottagen av en person som låser in ens saker och sätter på en en slags morgonrock. sen blir man slussad vidare till hårtvättaren. när det är klart kommer själva killen som ska klippa, han kallas även för stylisten. han assisteras av hårtvättaren som i mitt fall höll i lite hårtestar lite nu och då. sen går man till kassan och betalar till en trevlig och söt tjej. det verkar vara uteslutande killar som har hand om själva hårvården.
jag fick alltså håret tvättat. han tvättade dessutom mina öron två gånger. jag har aldrig i hela mitt liv haft såhär rent hår. eller rena öron. under tvättningen fick jag även lite huvudmassage.
efter det var det dags för mig att bli klippt. killarna hann bli klara med sina klippningar innan jag ens börjat med det. min frisör hade fullt sjå med att försöka reda ut mitt fågelbo. under tiden han höll på med det kom varenda liten kotte som jobbade där och kollade på mitt hopplösa hår.
det löste sig och jag blev klippt. i slutet fick jag till och med höra ett "beautiful" om mitt hår samt att "you are always welcome to our salong".

 
vi som åkte till Guangzhou.
Lunus o Luke Skywalker.
Elin o smalin.
dock saknade vi alla Bobbo.


Kommentarer
Your lover: stridsman

varför e flickorna gladare än pojkarna?

2007-10-21 16:12:13
URL: http://stridsman.webblogg.se
Your lover: Smalin

Stridsman: därför att flickorna inte dricker lika mycket alkohol som pojkarna.

2007-10-21 16:50:08
URL: http://smalin.blogg.se

Your thoughts:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0