i'm bothered with my new språkbruk.

i min ensamhet har jag börjat prata högt för mig själv.
bara det i sig är lite störigt.
ännu störigare är att jag efter att tittat på design: simon & tomas även börjat prata på engelska med inslag av lite härliga och svåra svenska ord*.
i stil med sånt som simon säger, "oohhh tomas look what you have done to the överkast".



 * ok dom härliga och svåra svenska orden är för mig inte jättesvåra men det känns oerhört avancerat när man pratar som simon gör. vidare känns det oerhört internationellt samt som att jag lever i samklang med tiden. jag är en del av vårt globaliserade samhälle, en person som problemfritt kan skrida över alla kulturella och språkliga gränser. dock med viss modifikation. men ändå ganska nära sanningen. och ja, jag känner mig ganska ensam. stackars grannen som jag pratade sönder på det tidiga morgontåget imorse.

Kommentarer

Your thoughts:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0