Världens svagaste tjej.

träning med instruktör på gymmet med min kära man.


innan:
instruktören: hur mycket har du tränat innan?
me: hahaha skoja min doja, typ aldrig.
instruktören: ojdå.

vid första maskinen (någon slags benpress):
instruktören: få se, den här vikten blir nog bra för dig.
me: HAHAHAAHAHAA trodde du ja.
instruktören: ja men det klarar du.
me: jag tror inte du förstår hur svag jag är.
instruktören: det är nog lugnt ska du se.
me: ouch. oh nooo.
instruktören: ojdå, ja vi ska kanske ta lite mindre vikter.
me: ja kanske inga vikter.

vid någon annan maskin (någon slags "lyft din egen vikt" maskin):
instruktören: här ska man ta ungefär halva sin kroppsvikt till att börja med. här är det lite annorlunda jämfört med andra maskiner, man ska ha så lite vikter som möjligt.
me: ok.
instruktören: så, det här fixar du.
me: Hahhaaa men du har väl fattat att jag är sjukt svag?
instruktören: det här klarar du.
me: oooooooooooooj (helt slut efter en halv).
instruktören: ok vi tar lite mer vikt.
me: ok, försöker igen.
instruktören: KOM IGEN NU! DET HÄR KLARAR DU!
me: nä det går inte (klarade en. typ.)
instruktören: ok vi får ta lite till vikt.
min kära man joel: kan man ta mer än sin egen kroppsvikt?
instruktören: du det vet jag faktiskt inte...har aldrig varit med om något liknande.

efteråt:
me: jag är nog svagast på det här gymmet.
min kära man joel: mm det är du nog.
me: han (instruktören) har nog aldrig träffat en så svag person innan.
min kära man joel: antagligen inte.

Ja det som är positivt är iaf att när man börjar på botten kan det bara gå uppåt.


no more sillarmar för mig.


Kommentarer
Your lover: Nunn

Haha, kul att ni hittat till gymmet sis ;) Jag tror dock att jag håller mig till mina plasma-kartonger istället,50-tummarna är inte o leka med!

2009-01-10 12:24:14
URL: http://marremupp.blogg.se/
Your lover: Mr K

Enormt kul läsning! Läste i metro att tränings-trenden var en bluff. Men jag tror nog att somliga kan må bra av en gnutta styrkeökning... Hoppas du vinner över maskinerna i alla fall!

2009-01-20 14:47:16
URL: http://elofblog.blogspot.com/

Your thoughts:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0